22 feb. 2013

Ett inlägg om bröst.

Jag antar att en del som läser det här tänker hemska grejer om mig och mina bröst.
Så... låt mig provocera dig lite ytterligare.
- Ja, jag har stora bröst och jag älskar att påminna folk om det. Jag har E kupa and damn proud. 
- Jag visar gärna mina bröst. Nej inte brösten helt nakna utan går gärna med mycket urringning osv. Killar glor, tjejer bli avundsjuka och bittra, det är underbart. Fattar inte varför jag INTE får vara stolt med något på min kropp. Jag är stolt över mina bröst. Så fort jag faktiskt erkänner att jag är nöjd med något så är jag egocentrerad and so on men jag hatar ju i princip allt annat men NEJ det spelar ingen roll, är jag nöjd med EN sak så spelar det ingen roll. Det är aldrig okej att älska sig själv egentligen, fucking horor gå o dö med er seriöst. Ni äcklar mig. lska dig själv!" ah men då måste det ju först vara okej att älska sig själv. Mina bröst är det ENDA jag är nöjd med.
- Om du hatar mig för jag har stora bröst och skyltar med det BU FUCKING HU. 
- Anar ni hur jävla mycket HAT jag får för mina stora bröst och för att jag visar mycket urringning? Och att jag trots det förbannad hatet jag får nästan dagligen så fortsätter jag o visa det jag är stolt med - DET är power DET är "you go girl" men ingen ger mig cred för det. 

Om vi ska vara lite mer... snälla och faktiskt helt ärliga då.
- Jag tycker bröst i alla storlekar är fina. 
- Jag tycker inte det är något som ska skylas. Ingenting som man är nöjd med ska skylas om det så är din mage, rumpa eller bröst. Om du är stolt med någonting så är det helt okej!
- Att ha stora bröst är mindre okej idag än för tio år sen, det kanske låter helt o-troligt men det är sant. Jag ser smala tjejer utan stora bröst med världens urringning eller liknande men det är ingen som säger någonting om att hon klär sig "slampigt" eller liknande men så fort en tjej med stora bröst gör samma sak så är det inte okej. Det är alltså bara tjejer med stora bröst som ska utsättas för trakasserier och inte de med små. Stora bröst är fortfarande sexobjekt och anses mer "anspel på sex" än små.
- Idag hyllas de små brösten. Det finns överallt; killar som erkänner "jag gillar små bröst" och killar/tjejer som erkänner "jag tycker små bröst är sexigast" och liknande. Det ska alltid vara det här... "alla duger" men det betyder egentligen något helt annat. Det är samma med det här med att stora tjejer faktiskt också är fina som hela jävla "big is beautiful" kampanjen och skit som jag HATAR mer än något annat. Inte nog med att man faktiskt omedvetet särbehandlar och utsätter det man egentligen försöker få fram som är "precis lika okej som motsatsen" men man trycker samtidigt ner motsatsen.Jag ser aldrig en "alla är vackra" kampanj där tjejer med både stora och små kroppar/både stora och små bröst hyllas samtidigt utan de vänder sig alltid mot EN grupp fast de anser att "alla är vackra." Bitch please.Jag blir helt sjukt glad när jag hör "jag gillar stora bröst" från killar/tjejer för då känns det typ... "JA! de kommer inte hata mig för jag inte har små" som många andra faktiskt gör.
- Jag vet massa smala tjejer som får hat för de är smala, precis som jag med stora bröst. Alla ser olika ut, hur man än ser ut, varför ska man bli hatad?! Media, du borde dö.
- Den med stora bröst ska skyla sig medan den med små nästan kan gå runt naken utan någon ens höjer ögonbrynet utan tänker mer "you go girl!" Alltså jag hatar sånt.
- Det är fan inte så jävla lätt o dölja mina bröst. Spelar ju ingen roll vad för jävla linne jag tar på mig - de syns ändå. Ska jag behöva gå runt med en jävla polotröja för att göra folk nöjda? 

Så slutsats: om jag vill visa mina stora bröst så låt mig. Om du vill visa dina stora bröst- gör det om du vill. Du ska vara stolt med vad du har oavsett små eller stora bröst. 

 -------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.

5 kommentarer:

  1. Japp, you go girl! Tycker det är skitbra, man ska vara nöjd med allt, och små bröst eller stora, who cares? Jag älskar små bröst, tycker det är skitfint, så jag dras mer åt det... Tycker dock inte alls illa om stora bröst, varför skulle jag? Stå på dig, de som tycker illa om dig för dina fina, naturligt stora bröst kan hänga sig. /jenna

    SvaraRadera
  2. jonna alla vill inte ha stora bröst, tro det eller ej xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. vet jag väl xD det var inte det det handlade om. finns ju de som gör bröstförminskningar precis som förstoringar

      Radera
    2. Bra att du uppmuntrar dig själv, dina bröst är gudomliga, och bra musiksmak tycks du ha också! //Pär par4johansson@hotmail.com// Kärlek till dig!!

      Radera