15 feb. 2013

AMEH URSÄKTA DÅ?

Okej jag vet att i mina nya bloggar brukar jag kopiera in gamla inlägg jag skrivit tidigare för dom är så jävla roliga/bra/smarta enligt mig och NU GÖR JAG DET IGEN, FÖRLÅT! :( Men okej jag kan skriva om och utveckla lite ytterligare på detta inlägget så det nästan blir som att läsa ETT NYTT inlägg fast det inte är det.. ehehe

Jag kan börja nu med att säga att jag VET att det finns en jävla massa folk där ute som inte tycker om mig för den JAG är - det finns alltså dem som inte tycker om min personlighet eller hur jag beter mig. Jag är helt okej med det, att jag i hemlighet ibland önskar att de typ dog är en helt annan sak. Man behöver inte älska varje människa/djur som går på jorden och man behöver inte vara vänner hela tiden, alla är olika och har olika smak och precis som det finns folk jag inte tycker om så finns det folk som inte tycker om mig. Jag har accepterat det här faktumet för längesen och det är ingenting som jag ligger o grubblar över på natten. "Varför tycker han/hon inte om mig... varför vill inte han/hon vara min BFF?" jo för jag vet att vissa människor tycker helt enkelt inte om mig.

Det som dock stör mig är att vad fan, okej man är vänner men ska man då behöva påpeka varandras dåliga sidor jämt? ALLA har dåliga sidor! Och man kan ju "tetas" och "reta" varann för små imperfektioner i vardagen men ibland blir det fan för mycket. Så jag råder alla att göra samma jävla lista som jag gör nu; en lista på en stor del av mina negativa egenskaper.

1. Jag kan ofta vara en olidlig besserwisser. When I'm right I'm right och vem gillar att bli ägd och få reda på att det man hållt fast vid är rätt är fel? Då kan jag bli jävligt tjurig och jag leker ofta fröken eller "mer mogen" än vad jag är. Jag har fått höra att jag jämt tror att jag vet allt och ja så kanske det är - jag tror ofta att jag är mer erfarenhet och lärd än vad jag är! Jag kan allt. Jag är fan bäst. Jag är en liten Hermione helt enkelt.
2. Jag tror att jag är hysteriskt rolig men det är jag inte. Ingen lägger lika dåliga skämt som jag och ingen skriver så korkade saker som jag och tror att jag precis sagt något hilarious. Jag tror att mina facebookuppdateringar ska göra mig känd för att jag är så otroligt rolig, med en sådan humor som folk älskar och framförallt så gillar jag att ofta försöka få uppmärksamhet från andra genom att vara "rolig" dvs töntig eftersom jag bara påminner om en 55-årig farsa med backslick som vill vara hipp.Samma med mina bloggar, jag blir nästan äcklad själv av dom. Men jag försöker iallafall inte "bli känd" (asså jag försöker inte bli känd men klart jag vill att folk ska läsa) genom att berätta vilka måltider jag ätit eller att jag varit o handlat en jävla väska som alla andra har.
3. Jag är en dålig förlorare och en mallig vinnare. Jag förnekar det inte iallafall som många andra i min närhet, haha. Jag hatar att förlora i spel och gör det ofta eftersom jag suger i allt som har med spel/sport o göra. När jag strik'ade 2-3 gånger på raken på B&B efter studenten kände jag mig så mallig så det var äckligt, kunde känna hur mitt flin bara retade alla som var i samma rum som mig, men jag kan inte hjälpa det! Det är så helt enkel, det är ju skitkul att vinna! Jag kan faktiskt inte förstå att det finns folk som INTE är malliga vinnare, är inte det en del av att vara människa? 

Det finns självklart andra saker folk ofta och gärna säger till mig, som att jag t.ex. är lat eller är snål och lat kan jag väl förstå om folk säger men jag förstår inte grejen med att gå upp ur sängen för ingen rimlig anledning. Det är fan asgött att kunna ligga kvar i sängen om man inte har någon anledning att gå upp.Att ligga i soffan, äta gott och glo på film är ju hur mysigt som helst, eller? Så okej jag är väl lat då!
Att folk kallar mig snål är något jag inte förstår mig på, allvarligt talat. Många vet också att min familj inte heller är snål, jag vet inte hur många gånger mina föräldrar bjudit mina vänner på mat osv. för att de är snälla och INTE snåla och jag lär mitt beteende ifrån dem. Om jag har pengar så bjuder jag och om jag inte bjuder så är det för att jag vet att jag aldrig kommer att bli bjuden tillbaka. Quid pro quo doctor. Jag bjuder gärna mina vänner på grejer och tycker det är grymt kul att köpa presenter osv. till andra, mer roligt till andra än till mig själv och bara för att jag inte tycker om när människor petar i min mat när jag ska äta den så gör det inte mig snål. Det är ett ständigt ämne i min bekantskapskrets som jag gärna skämtar om också - ta inte pommes från Jonna! Nä ta för fan inte mina pommes när jag sitter och äter för jag vill inte ha dina jävla smutsiga fingrar i min mat och jag blir GRYMT stressad när du sitter och tar av min mat när jag är hungrig. Jag förstår inte grejen med att ta av varandras mat, jag har aldrig förstått det och kommer aldrig att förstå det. Det handlar lite om djuriska instinkter och om revir, jag skulle gärna pissa omkring mina pommes om det skulle stoppa folk från att ta av dem. Om någon frågar mig "får jag några pommes" så har jag aldrig någonsin sagt nej utan tagit några pommes och lagt på den personens sida av bordet. SÅ DET SÅ.

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag kommer ihåg när du berättade för mig om det här med dina pommes! Haha, varje gång jag tänker på det får jag upp den roligaste bilden i huvudet! xD du är fan bäst :'D <3

    SvaraRadera