16 feb. 2013

Det här med mina piercingar...

Jag kan tänka mig att en del av er speciellt de omkring mig (familj) undrar "vad fan Jonna, piercingar? töja? really bitch? really?" Och ja... really. Jag har 3.2 mm i näsan, man har normalt 1.6 mm så jag har töjt den. Ska töja upp till 4 mm till slut. Jag har 24 mm i öronen, man brukar ha 1 mm. Så. Då vet ni vilka storlekar jag har och hur mycket jag faktiskt töjt. Ja jag tycker det är fint, jag tycker seriöst min piercing jag har i näsan och mina töjningar är så jävla fint så jag dör lite för de höjer mitt självförtroende gånger TUSEN alltså verkligen TUSEN. Det är MIN grej och det har det varit länge! Men okej... jag erkänner... ett tag... piercingmani, indeed. Jag hade för mycket piercingar. Visst jag tyckte det var skitsnyggt och tycker fortfarande att jag faktiskt passade i det men det är lite för mycket... lite väl mycket julgran utöver det... Men ändå! Piercingar är min grej och jag tycker det är skitsnyggt - MÅNGA andra tycker icke detta och det är okej.
Som mest hade jag 6 piercingar i ansiktet som ni ser på bilden bredvid här. <- det hållet.



Numera ser jag ut såhär -> andra hållet

 fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden  fylla ut text bredvid bilden

Och varför piercingar har höjt mitt självförtroende har många anledningar. 1 - jag har alltid hatat min näsa. När jag gjorde min septum märkte jag att herregud, min näsa ser MINDRE ut och det gör den också! 2. Jag har alltid tyckt att mina läppar har varit för små. Det är nu jag också har börjat måla dom större men när jag skaffade ringar i läppen såg mina läppar större ut och framhävdes mer.

Nej mina piercingar har aldrig varit ett hinder för mig i vardagen. Visst, innan man har vant sig är det jobbigt o äta speciellt under de första dagarna då det är svullnad men sen är det precis som om man inte har några. Det klart att man märker av dem men de är inget HINDER rent praktiskt.

Det man kan noja över är dock att man inte kan bli accepterad ordentligt... för vissa är så emot piercingar for no reason jag menar... jaha du tycker det är fult? Ska du isåfall döma mig i förväg och tro att på grund av att jag har något du tycker är fult så är jag en sämre människa än dig?! Ffs idiot kryp ut ur din bubbla. Det finns SÅ många idag som har piercingar, det är nästan... mer vanligt att ha en piercing än inga bland dagens ungdomar.

Well. Det finns enligt mig extremfall dock. Jag tycker inte att jag är ett extremfall. Jag har inte alls sådär... extremt... ja extremfall xD Det HÄR är enligt mig för mycket;




 Och det är såklart extremfall men för mycket piercingar kan alltså... vara fult och inte bara det utan ohygieniskt och ställer till stora problem i vardagen. DOCK finns det dem med upp till 10 piercingar i ansiktet som verkligen kan klara av det och fortfarande se bra ut, det hela handlar om hur man ser ut och proportionerna i ansiktet och var man har satt dem osv. Enligt mig ska piercingar vara SYMMETRISKT. Det är det som är det viktigaste, enligt mig. Då ser det inte ut som om man har lika mycket heller. T.ex. jag har alltid haft symmetriska piercingar vad jag än har haft. Det har alltid sett ut som en trekant i stort sett... Ja så kan jag nog beskriva det. 

That's well... it... xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxooxooxoxoxo (?) Piercingar är awesome! <3

1 kommentar: