23 feb. 2013

Med inspiration av en flashbacktråd.

https://www.flashback.org/t2027483
"Jag hatar äckliga estet/fotografer som tror de är något när de går typ 2:an på gymnasiet.
1, De tror de är annorlunda men alla ser fan likadana ut, de säger exakt samma saker, alla runkar till sossepropaganda och slörpar rödvin, fastän de inte gillar det. De har alla exakt samma over-size ylletröja, exalt samma glasögon och exakt samma skor.

2, Alla reser alltid till samma ställen, Prag, London, Berlin och Paris...

3, Deras facebook är 100% överarbetad med massa bilder där de sitter i dunkla rum med en flaska rödvin.

Givna bilder är också, en extrem närbild, en bild när de gråter, en bild när de dricker eko-te/äckligt new age kaffe, dryga bilder på djur, dryga bilder på alla deras familjemedlemmar i konstigt ljus och bildbearbetning, flera bilder med bildtext som visar hur äckligt PK de är och hur äckligt vänster de är.

4, De kör sönder ord som åååh, kärlek, "fina människor", underbart.... osv....

5, De tror de är något om de har köpt något udda att äta, typ "#valnötter #vin #ost #mys #paris.

6, Dessa äckliga människor kan i mening bara gå och dö!!!!


Diskussion; Har ni mycket erfarenhet av dessa samhällets avskum? Vad tycker ni om dessa människor?"


Jag kan inte göra annat än o hålla med. Jag och min syster satt och skrattade ihjäl oss när vi läste tråden och höll med om i princip ALLT! Den är så klockren, så rakt på!
Andra helt underbart roliga svar:

"Glöm inte deras obligatoriska bild tagen på sina Converse-skor med sin 18-55 på max vidvinkel."
"Glömde nästan obligatoriska cigg-bilder, det är ju asnice att röka speciellt om man får fotografera ciggpaketet på en utsliten träbänk, i morgonljus. GAAAAAH dööööööö"
"Och man får ju inte glömma att alla dessa tjejer har exakt samma frisyrer och smink, dvs lite 50-tal med rött illa applicerat läppstift och eyeliner med den klassiska kråkvingen..."
"Hatar de också med hela mitt hjärta Såg tre snorungar på pendeln igår, en började snacka om någon rysk bok och ena snorungen säger "höhö var i biblioteket igår och skulle låna brott och straff men den fanns inte" Så klart hade en av smutsen en röd mössa som inte täckte öronen, helt sjukt. "
"Tycker en annan äcklig grej är trenden läppiercingar (helst snakebite såklart) kombinerat med någon jävla hatt och rött läppstift. Färgat hår och "systemkamera" från elgiganten. Gärna posébilder i en spegel, och som någon nämnt innan, en hel drös av hashtags.
Killar som kollar rakt in i kameran framifrån och ser jääääätteseriösa ut, med ett nice instafilter.
Vem köper glasögon UTAN styrka? Estetarna.
På många håll sett färggranna tröjor, scarves och hörlurar på många pojkar. Ser inte ut att ha duschat på flera dagar och långt flottigt krusigt hår. Charmigt, tycker en del brudar. Usch"


Alltså xD JA jag håller med! Jag tycker det är så fult, så falskt, så opersonligt och äckligt. Och ALLA har någon gång stött på dessa avskum och det värsta är faktiskt är de oftast är helt hatiska trots att de hyllar "frispråkighet, död åt rasism, alla är lika mycket värda förutom de rika" osv mot såna som inte är likadana. Jag har flera gånger stött på elaka "estetare" som pratat med mig som om jag vore ett jävla barn för jag inte bryr mig ett jävla piss om politik eller inte dricker kaffe. AMEH förlåt då? Är jag mindre värd och mindre intelligent för det? Tydligen enligt dessa kräk med oplockade ögonbryn och tuperat hår. Det värsta var på en fest när jag sa "nej jag bryr mig inte om politik" och fick svaret "hehe men du växer nog också upp någon dag lilla du :)" och jag ville bara smälla till horans utstående tänder så de såg normala ut. Om du nu håller med om att ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA, alla horor ska med osv så kan du väl mena alla och inte "alla som är som jag"? Idiot.

"Ja fyfan, vet inte ens var man ska börja med dessa människor. Bland de vidrigaste människorna jag känner tillhör denna subkultur. De tror att de är så jävla annorlunda och godhjärtade. Resor till Berlin, indiemusik, fula frisyrer, second hand-kläder, PK-åsikter, osv. är typiska tecken.
Har träffar många s.k. estetare i mina dagar då jag själv sysslar med musik, fyfan.
Någon nämnde de här med att de inte har några invandrarkompisar, och om de är invandrare så är de Gonzales-invandraren och inte förortstuggarna, vilket stämmer så jävla bra.
"Ååååh jag är så föör invandring och allting godhjärtat!". Hm, ja det är väl lätt att säga när du bor på söder och aldrig umgås med invandrare. Skulle vara kul om de öppnade en flyktingförläggning på Bondegatan och se hur åsikterna förändras.
"Jag är inte rasist, men..." är en annan tongång som jag märker av hos dess människor. Riktiga smygrasister som är riktigt vidriga..."

"sommarbilder: fötter i sand
höstbilder: närbilder på löv"

"Är det här samma idioter som går runt med moppe-mustasch, rosa chinos, uppkavlad sotarmössa och nån smal jävla cykel med vit kedja och inga bromsar?
Fan vad jag hatar dom. Nån jävla tatuering på en sjöman ska de ha också."

"Du glömde obligatoriska "soppkvällar" i mörka källare där esteter äter hemlagade soppor och lyssnar på Lars Winnerbäck"

För er som orkade läsa hela inlägget: jag älskar er. 

-------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.

2 kommentarer:

  1. bästa flashback-tråden efter min pojkvän blev våldtagen

    SvaraRadera
  2. Jag stör mig nog lika mycket på alla subkulturer.. Alla ser likadana ut, tycker likadant och beter sig likadant men de är OH så speciella och unika :)

    Sara

    SvaraRadera