22 feb. 2013

Gamaahhhguuurls.

Så ämnet just idag är: gamer girls. Och inte bara det utan hela den här "nya" grejen med tjejer som spelar videospel och datorspel and so on.

Idag är det tydligen jättehett att vara tjej och spelnörd på samma gång. Alltså... jättehett. Det cirkulerar bilder på nördtjejer och hur de ser ut/hur man tror att de ser ut blablabla. Plötsligt var alla nördar! Alla spelade xbox och "ÅHHHEE NOSTALGI" med pokemon och zelda och de spelade plötsligt LoL och allt annat sånt där skräp (WoW är inte skräp) och killarna var i extaaaz. Tydligen var det så att alla dessa tjejer hade en barndom full av videospel och super mario och nintendo och ba "WEEEEH jag är en sån gamaah guuuurrrrl!" *suck* Till slut blev det så illa att eftersom "alla tjejer var nördar" så förväntade sig killar att alla tjejer faktiskt var det. Tjejer började gå runt med tvspelsmotiv på tshirtar, köpte pikachu gosedjur och la upp bilder på sig själva hållandes en xbox kontroll. Bitch, stop yo shit. 

Så... jaha. Nu är det tydligen så att icke-spelande tjejer inte är heta och hela den här kalabaliken gjorde att NU SKA MINSANN ALLA SPELA och vara "nerds" och det blev en trend. Jag slår vad om att hälften av alla tjejerna faktiskt inte är nerds utan bara låtsas för att vara hipp och eftertraktade och det förvånar mig fan inte. Så fort folk får veta att jag spelar WoW så är de typ "AAMAGAHGD you r gamah gurl yes?" och jag typ "eh nej." Jag har ALDRIG spelat playstation förutom EN gång hemma hos Malin 2008 då jag spelade i typ 5 minuter. Jag har ALDRIG spelat xbox förutom en gång med Hampus 2010 och då gick det åt helvete. Jag har spelat nintendo 1-2 gånger. Jag har ALDRIG spelat gameboy eller liknande. Du förstår när jag var liten så kollade jag på My little pony och lekte Spice Girls med mina vänner och vi var utomhus hela dagarna. Våran familj ägde en VHS och det var det, min lillebror hade väl något gameboy ett tag och han har skifflat runt med playstation, xbox osv men det var aldrig en stor grej för jag och Emma spelade aldrig. Jag har inte spelat WoW sen jag var liten vilket alla tror utan jag har inte ens spelat i ett år för jag började spela när jag blev tillsammans med Crippe. Jag är inte amatör men jag är heller inte proffs, så fort folk börjar prata med WoW med mig blir jag oftast helt nollställd ba "va?" och jag spelar hunter, aldrig pvp och är inte högre än level 79. 

Varför är det inte okej att bara vara tjej? Alltså jag blir så kokande arg på dessa jävla speltjejer med deras jävla "åh Link<3" och roliga skämt om deras jävla horspel. Alltså okej, det finns faktiskt riktiga speltjejer - som min kompis Mimmi. Hon spelar ofta men skyltar inte med det och om hon hade skyltat med det hade jag tyckt det var okej för hon spelar ju faktiskt på riktigt. Men jag hatar att det blivit en trend och att det är attraktivt och att man inte duger såvida man inte spelar. Plötsligt så var alla ute efter en gamer girl och annat duger inte. Har ens alla killar spelat? Många killar jag kände när jag var liten sprang ut till skogen och lekte krig och slogs med pinnar eller spelade fotboll och jag joinade gärna dom och det var verkligen inte många som hade tvspel. Det var dyrt då och min familj hade INTE råd med såna snobbgrejer och det var helt okej, jag hade en awesome barndom faktiskt.Visst jag hade väl något ynka pokemonkort men hur jävla tråkigt var inte det egentligen? Jag kollade på Pokemon serien på svenska och tyckte det var awesome men jag var inte såååå inne i det.

Seriöst, stop it, snälla, ni gör mig så förbannad! Jag hatar er med en brinnande vrede och ni är såna wannabes och till er killar som tycker gamer girls är heta: LÄGG AV för visst vissa är kanske det men det är bara en jävla trend och ni borde tycka om "vanliga" tjejer också. Jag mår till och med fan dåligt ibland för jag inte är en speltjej och därför inte duger till. Seriöst. Dö i en eld.

Btw bilder som dom här <- om girl gamers är bland det värsta jag vet. "what I actually do" ja allstå egentligen så gör du ingenting för du bara låtsas och läser på wikipedia.

 -------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen. 

3 kommentarer:

  1. hahahahahaha. om sanningen ska fram så snodde jag oskars game boy och satt på toaletten och spelade pokemon.

    SvaraRadera
  2. Hahahaha alltså, måste bara säga VÄLDIGT träffande text. Nu råkar jag vara en sån där awesome ''gamer girl'' - är dock inte ''stolt'' över det på det sättet eller tycker att jag är cool för det. Jag är helt enkelt en tjej som spelar, inget mer med det. Men det sticker mig i ögat med alla dessa tjejer som tar såna ''gamerkort'' på sig själva och t-shirtarna du nämnde, när det är helt omöjligt att de ens spelat eller spelat i sin barndom och därför tycker jag INTE att de kan kalla det nostalgi och skit. Försår inte varför tjejer måste gå efter vad KILLAR tycker om och inte tycker om, jämt. Vem fan bryr sig om dem? Man ska väl fan göra det man man själv tycker om och hitta en kille som älskar en för det.

    Jag blir ju lite irriterad när jag spelat seriöst sen jag var 4 och mitt spelande betyder allt för mig - och så kommer någon jävla snorunge där som inbillar sig att den vet exakt hur jag känner för att hon spelat mario kart ett par ggr. GTFO!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men precis - du ÄR ju en RIKTIG speltjej! Tänkte skriva till dig också men jag visste inte om du bara spelar FF eller annat med :O
      hahahah JA eller hur! och alla ska låtsas och ingen vågar erkänna att de faktiskt inte har spelat eller är så intresserade som de säger -.- åh gud... när ska EN SJÄLV som man ÄR duga?

      Radera