29 juli 2014

Älskade electropop.

Den senaste tiden har min musiksmak varierat kraftigt från dag till dag/vecka till vecka. Jag lyssnar på absolut allt, i princip.. förutom RnB (står inte ut med det haha). Nu har det länge pågått en indie/electropop-period som jag bland annat delat med mig utav till min bästis Malin<3 men vill även dela med mig till er.

Först så vill jag tipsa om några som kallas för Digital Daggers. Deras musik kan höras i bland annat Vampire Diaries och Pretty little liars, inte för jag sett någon av dom serierna men ändå...
Kvinnlig sångare, elektroniskt och "haunting" om man nu kan kalla det för det, lite mysko ungefär... (shit vilken flummig förklaring på en musikgenre haha!)
Deras bästa låt är -> (spotifylänkar) Digital Daggers – The Devil Within
Även om jag inte lyssnar på fler än kanske 5 låtar av dom så är de ändå väldigt bra! Även Digital Daggers – Still Here är riktigt bra!

Sen finns det fantastiska Say Lou Lou. Jag hörde dom redan förra sommaren och blev helt förälskad. Deras bästa låt är utan tvekan Say Lou Lou – Beloved men Say Lou Lou – Julian och Say Lou Lou – Maybe You (Original) kommer himla nära! Elektroniskt när det är som bäst med tvillingarnas stämmor som klingar perfekt till varandra. Deras texter har dessutom mer djup än väntat, och det finns någon slags klagan i deras låtar som gör att man verkligen kan känna att de varit med om det som de sjunger (specifikt om kärlek då)

Mina absoluta favoriter är of Verona. Jag kan inte sluta lyssna på dom! Mandi Perkins måste vara en av de bästa sångerskorna jag hört. Hennes röst är verkligen magisk.
Deras texter är dessutom helt fantastiskt bra, och smärtsamma. Även om en del utav deras låtar har ett gladare popigare slag så är ändå texterna oftast hemska och sorgliga.
of Verona – The Enemy <- det här är en av de bästa låtarna jag någonsin hört. Men även of Verona – Castles är fantastiskt bra och of Verona – Dark In My Imagination.



Ett nyare fynd, som inte har kvinnlig sångare, är Barcelona. De låtarna jag fastnat för är Barcelona – Background och Barcelona – Fall in Love.

Lyssna även på Iiris – Merman ! Den är hur söt och underbar som helst, har dock inte fastnat för någon av hennes andra låtar.
 Och även The 1975 – Chocolate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar