17 mars 2013

Let'z be seriouz.

Okej så... jag har uppdaterat jävligt dåligt men det är så med mig när jag ska börja blogga att jag skriver en hel drös med inlägg och sen inga alls och sen en hel drös till. Men jag tänkte faktiskt öppna upp mig lite i det här inlägget.

De senaste dagarna har varit jättejobbiga. Idag var första gången jag var ute i solljuset sen i onsdags och bara det säger ju en del. Jag har inte haft så dålig sömn egentligen för jag har sovit på nätterna men jag har sovit på dagarna också. Jag har spenderat mer timmar i sängen än uppe och jag är så trött hela tiden. Jag kan inte beskriva hur TRÖTT jag är. Jag är så utmattad, både i kroppen och i huvudet. Jag har ätit jättedåligt med, ätit kanske... 3-4 måltider på 5 dagar och det är väldigt väääldigt lite energi och det förklarar också varför jag är så trött men jag är bara så orkeslös ändå, även när jag äter och är uppe på dagarna. Jag orkar inte ta hand om mig själv men jag är inget barn eller någon bebis men jag är bara så zzZzzZzzZ... hela tiden. Jag vet inte om ni som läser har känt något liknande men jag kan verkligen inte beskriva med ord hur jävla TRÖTT och UTMATTAD jag är. Det har varit så mycket det senaste halvåret som tärt på mig som fan. Jag har tur dock som har en helt underbar familj som jag kan prata med om allt och jag pratar väldigt sällan med mina vänner om mina problem just nu och jag vill inte prata om det, jag känner mig inte bekväm med att prata om det. Jag vet att många utav mina vänner inte har den blekaste aning om varför jag mår så dåligt och hur jag egentligen mår. Jag döljer det inte medvetet men jag vill gärna bara vara glad när jag pratar med mina vänner och skoja, skratta inombords och dela roliga bilder med varandra. Det gör mig glad.



Och sen så kan jag meddela att jag har haft kort hår nu i nästan en månad :) eller en hel månad... jag vet inte. Jag vill verkligen att det ska bli friskt igen och växa ut nu. Jag använder fortfarande löshår i samma längd som mitt eget men bara lite lite liiite på sidorna där fram på huvudet så resten av huvudet är all my own. Det ser ju lite ut som hockeyfrilla som vanligt -.- men ja, det är jättefint annars. Trivs så JÄVLA bra i det! Känner mig åtminstone självsäker ganska ofta nu, och jag får så himla fina kommentarer för mitt korta hår, speciellt ifrån min svärmor! Det gör så himla mycket för mitt självförtroende också!

Har också köpt en svindyr kräm som heter Contrakel som ska hjälpa o bleka mina ärr och så. Jag har använt det 3 gånger per dag nu i en vecka och ser ju ingen skillnad ÄN men om några månader kommer det nog synas :)Är så trött på mina ärr... Det är som om alla minnen kommer tillbaka när jag tittar ner på min kropp. Både armar och ben har massor med ärr och det är så jobbigt nu i efterhand... jag vet inte om jag ångrar mig för jag har alltid känt och tyckt att ångra saker man gjort inte ger någon nytta och därför ska man inte ångra... men ja, jag önskar att jag inte gjort det.

Och ja iallafall, tack för ni läste och hoppas att ni hoppas att jag mår bättre snart! <3

2 kommentarer:

  1. åh, vet precis vad du menar med att vara trött och utmattad. jag är likadan, men det ordnar sig. försöker jämna ut det med te (vanligt svart med någon smak, ingefära, kamomill) och grönt te så klart. ♥

    SvaraRadera
  2. Det är medicinen som gör dig trött också, plus att du måste äta ordentligt. Försök vinna över tröttheten och gå upp. Det gör att du blir piggare! <3

    SvaraRadera