12 mars 2013

Tha parthey.

Det var ju faktiskt ett jävla bra tag sen jag uppdaterade här. Jag hoppas att ni kan förlåta mig. För att ni ska förlåta mig berättar jag om fredagens bravader.

Vid 16-tiden ringer det på dörren och jag vaknar fast jag bestämt mig för att nae jag ska minsann gå upp vid 12 idag. Virar in mig i en filt och öppnar osäkert (jag lär mig aldrig att jag ska KLÄ PÅ MIG KLÄDER innan jag öppnar för jag har varit med om en rad obekväma ögonblick då jag inte haft kläder på mig när jag öppnat dörren, så illa att jag faktiskt hamnade i TV en gång invirad i ett täcke men iaf) men där står Oliver, min partner in crime och bebis. Jag klär på mig och vi sitter i soffan och småpratar sen blir klockan 17 ungefär och det är dags för två brudar att komma dit. En söt liten svarthårig tjej från Borås och en ännu mindre söt blond tjej från Kinna. Blir jätteglad när jag ser dom och får en fin bukett av den svarthåriga som nu står i mitt rum och doftar gott! Efter flera timmar av systemet-strul och iordninggörande så är vi klara och fixade för THA PARTHEY.

Klockan är ungefär 19 då vi bosätter oss i vardagsrummet för att börja. MEN nu är det ju lite problem... med högtalarna. Crippe försöker hjälpa till men han är redan påverkad vilket väcker bitchen i mig. Han pillar och pratar om basen och jag skriker till slut "MEN GLÖM BASEN, GLÖM BORT BASEN :@" och hur mycket jag än försöker förklara att man ska bara sätta i rätt sladdar i rätt uttag så löser det sig men nej då, det är prat om basen. Efter nästan 20 minuter av bitchfits från mig och irriterande utskällningar på min pojkvän så lyckas vi fixa det. Fortfarande sur, svettig och trött slår jag psykiskt till mig själv och tänker "du, nu jävlar ska du ha kul" och jag lyssnade. Drickandet påbörjas!

Mina BFFs anländer med en jägerflaska och jag är överlycklig, är inte jägermeister typ meningen med livet på fest? Eller? Oskars söta kompis är också där tillsammans med Oskar såklart. DAGS FÖR JÄGERBOMBS? säger den söta kompisen och ja nu jävlar! Jägerbombs och nu är det dags för tårtan jag har bakat. Jag köpte 3 tårtbottnar la på jordgubbssylt och grädde blandat med mycket vaniljsocker sen på blev det rosa grädde och maränger. Den var mycket uppskattat och så JÄVLA god. Alla börjar dricka. "Får jag en grogg till?" frågar Oskar kanske 50 gånger och jag säger ja varje gång.

En av mina BFFs Malin verkar vara lite mer glad i hatten än vi andra. Då och då hör man dunsar i lägenheten med följd av Malins skratt som man så lätt känner igen! Plötsligt hört en stor duns från hallen och sen Malins skratt och det visar sig att hon snubblat över en dammsugare och slagit i sig ganska illa. Med ett flin visar hon blåmärken och rivsår och säger "jag ramlade!" :D Oskar och hans söta kompis går på krogen men Oskar kommer tillbaka ensam med ingen förklaring. Han är jättefull tack vare mig och krogen. Han har ingen jacka."Var är din jacka? Var är din söta kompis?" Oskar svarar sluddrigt "den är på James och jag vet inte hon gick iväg" man ba jaha så då är det operation hämta Oskars jacka. Oliver och en av mina BFFs går dit för att hämta jackan.

När de kommer tillbaka går jag och Oliver ut i trappen för att prata lite allvar som man alltid gör på fester ibland. När vi går in möts jag av panikslagna skrik. "OSKAR SPYR I VASKEN, OSKAR SPYR I VASKEN!" ekar det. Fan, tänker jag. När jag letar efter honom har han redan gått in på toaletten och vi knackar och jag frågar "är du okej?" och han svarar helt chill precis som om ingenting har hänt "ja jag mår bra :)" - kan vi få komma in då? - nej :) - men folk behöver kissa du måste öppna - nej dom får vänta :) - men han kommer ut till slut och jag leder honom genom hallen in till köket och han stannar vid vasken för att spy igen. Jag hämtar hinken snabbt som fan och fyller den med lite vatten sen leder in honom till sängen där han spyr vidare i hinken med en tofs i håret.

All sprit tog slut, vi lyssnade aldrig på Gangnam style, jag fick leka gynekolog och sen en nästan sömnlös natt. Fest? Oh ja. Jag orkar inte skriva mer. Tråkigt inlägg. Men var tvungen. 

-------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.   

1 kommentar: